maanantai 6. toukokuuta 2013

2.5.2013 Loppukoonti

Viimeisellä kerralla muistelimme kurssilla tehtyjä töitä. Arvioimme mikä oli hyvää, mikä huonoa ja sana oli aikalailla vapaa. Itselläni ei kurssista ole mitään pahaa sanottavaa. Kurssi avasi näkemystäni koulun kuvaamataidosta. Omat kokemukseni kun ovat ollee paljon suppeampia, kuin mitä kurssi antoi. Opin myös uusista tekniikoista ja sain työskennellä ihanan rennossa ilmapiirissä. Mielestäni ryhmämme oli ihan huippu! Töitä tehtiin ja opittiin, mutta tunnelma oli vapautunut ja iloinen.

Viivi kiittää ja kumartaa!

Kuljeskelu Rovaniemen graffiteilla

Kävin pääsiäisenä isovanhempieni luona Rovaniemellä ja kuulin mummoltani, että purettavan urheilukentän ympärille on tehty graffitinäyttely. AH! Olen aina rakastanut graffiteja, siinä vasta todellista taidetta jos missä! Lähdin tutkailemaan taideteoksia aurinkoisena kevätpäivänä hyvin iloisin ja odottavin mielin. Futiskentän kiertämiseen meni tällä kertaa enemmän aikaa, kuin koskaan olisin voinut uskoa. Osa teoksista oli hyvin taidokkaita, mutta jotain "suttujakin" oli mukaan eksynyt. Miksei graffiteista tehdä rikollisuuden sijaan taidetta antamalla enemmän näitä tyhjiä seiniä graffititaiteilijoiden käyttöön. Niitä seiniä on kuitenkin kaupungit täynnä...

Mutta antaa kuvien nyt puhua.