Ensimmäinen kuvaamataidon tuntimme alkoi muistelulla, mitä se kuvaamataito oikeastaan on ja mitä ajatuksia se herättää. Pohdintojen jälkeen päästiin muovailemaan savea. Ensin tehtävänä oli tehdä jonkinlainen helistinsoitin punasavesta. Itselläni tämä työ ei tullut koskaan valmiiksi. Tämän voi kenties laittaa alkukangertelun piikkiin, tai ehkä olin jopa liian vaativa itseäni kohtaan.
Toinen työ tehtiin valkosavesta. Tehtävänä oli työstää joko
jonkinlainen ruukku käyttämällä laatta- tai makkaratekniikkaa tai sitten
muovata naamari. Itse innostuin naamarin tekemisestä ja mielestäni siitä tuli
aika hienokin! Muovaamista auttoi ”sanomalehtipallo” saven alla. Myöhemmin
nähdään irtoaako se ja miten savi käyttäytyy kuivuessaan…
| Naamioni valkosavesta |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti