maanantai 15. huhtikuuta 2013

17.1.2013 Kipsi



Tutustuimme aluksi muutamaan projektiin, johon olisi mahdollista osallistua. Harmikseni huomasin, että itseäni kiinnostava ”OKL jalkautuu” projekti menee ikävästi päällekkäin harjoitteluni kanssa. :(

Tänään materiaalinamme oli kipsi. Teimme pareittain savesta muotin. Savilevyyn painoimme auton ja avaimien kuvia. Kun muotti oli valmis, sekoitimme kipsimassan ja kaadoimme sen muottiin. Kahvitauon jälkeen muotin saikin jo rullattua pois ja kipsivalumme oli valmis!

Kipsivalu kuivuneena valmiina saven irroitukseen.

Muotin valmistus välineitä.

Valmis kipsityömme!

Muottimme.


Toinen kipsityömme oli käsi. Vaihtoehtona oli kyllä tehdä muovailuvahasta jokin kotikaupunkinsa patsas, mutta lähdin silti testaamaan miten kipsinauha toimii. Aloin kieputtaa kipsinauhan palasia muovihanskalla suojattuun käteeni veden kanssa. 


Valmis kipsikämmen.

Aluksi työ oli hauska ja mielenkiintoinen, mutta kun tuli ”hanskan” irrottamisen aika ei enää paljoa hymyilyttänyt. Kipsihanska ei ollut tosiaan mikään helppo irrotettava. Irrottaessani sitä se niin sanotusti hajosi käteeni, mutta jätin sen kuitenkin kuivamaan. Saa nähdä saako sitä enää pelastettua.

  
O'ooou! Hajosi...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti