keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

28.2.2013 Painanta jatkuu



Jatkoimme kaiverrus- ja painantatöitämme. Itse sain testata kohopainantaa kaivertamallani vuorimaisemalla. Painanta on melko yksinkertaista: lanataan väri laatalle, käännetään kuva paperin päälle ja puristetaan hetken aikaa niitä yhteen. Ensimmäinen vedos oli erittäin huono, kun väri ei ollut vielä tarttunut kunnolla, mutta lopuista tuli mielestäni hyvin onnistuneita! Erivärisillä papereilla sai samalla muotilla hyvin erinäköisiä lopputuloksia.


3/4 painanta.
Painannan jälkeen jätettiin vedokset kuivamaan ja siirryin tekemään kehyksiä yhdelle vedokselleni. Kehykset tehtiin valkoisesta pahvista leikkaamalla sopivan kokoinen aukko vedokselle. Ensi kerralla pääsen teippaamaan vedoksen paikalleen!


Kehystetty!

Taiteilijan itsensä painama :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti