Jatkoimme kaiverrus- ja painantatöitämme. Itse sain testata
kohopainantaa kaivertamallani vuorimaisemalla. Painanta on melko
yksinkertaista: lanataan väri laatalle, käännetään kuva paperin päälle ja
puristetaan hetken aikaa niitä yhteen. Ensimmäinen vedos oli erittäin huono,
kun väri ei ollut vielä tarttunut kunnolla, mutta lopuista tuli mielestäni
hyvin onnistuneita! Erivärisillä papereilla sai samalla muotilla hyvin
erinäköisiä lopputuloksia.
 |
| 3/4 painanta. |
Painannan jälkeen jätettiin vedokset kuivamaan ja siirryin
tekemään kehyksiä yhdelle vedokselleni. Kehykset tehtiin valkoisesta pahvista
leikkaamalla sopivan kokoinen aukko vedokselle. Ensi kerralla pääsen
teippaamaan vedoksen paikalleen!
 |
| Kehystetty! |
 |
| Taiteilijan itsensä painama :) |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti