maanantai 15. huhtikuuta 2013

24.1.2013 Värien maailma



Tutustuimme värien maailmaan. Apunamme oli nelikenttä, joka jakautui väriin kemiallisena aineena, väriin fysikaalisena ilmiönä, väriin ja ilmaisuun ja väripsykologiaan. Tämän jälkeen tutkimme erilaisia kuvia ja yritimme sijoittaa niitä nelikentän eri osioihin. 


Omat valintani nelikenttään.

Sitten pääsimme itse toteuttamaan itseämme maalauksen merkeissä. Aluksi tehtävänä oli maalata oma ”värimaisema” kyseisestä päivästä. Mielestäni oli ihanaa, kun ei tarvinnut tehdä mitään tarkkaa, esittävää työtä, vaan väreillä sai leikkiä ja ikään kuin vuodattaa itsensä paperille. 


Aluksi...

Työn touhussa.


Valmis teokseni.
+

Toinen työ vaatikin vähän tarkempaa keskittymistä, kun ei nuo eri värien nimet olekaan ihan hallussa peruskoulusta. Sinooperi, karmiini, preussi, ultramariini, kadmium, kromi. Mitä näitä nyt onkaan? Apukuvien avulla sain kuitenkin värejä sekoitettua oikeanvärisiksi ja Goethen kolmiostani tuli aika hieno! En voi siltikään tunnustaa osaavani ulkoa, mitä sinisen ja keltaisen sävyjä vihreään tuli… 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti